הקבלנים מתנערים והרוכשים מאיימים | התחקיר והתגובות

המוקד הציבורי 13 Comment on הקבלנים מתנערים והרוכשים מאיימים | התחקיר והתגובות

רוכשי דירות זועמים התארחו אתמול בתוכנית 'המוקד הציבורי' בהגשת צבי טסלר ובעריכת יעל צייטלין וטענו כי הקבלנים והיזמים מהם רכשו את הדירות מתמהמהים בחסות המלחמה מקידום הבנייה ובכך גורמים נזק כלכלי גדול לרוכשים שזמן האיכלוס עבר מזמן אך בניית הדירות מתעכבת. הקקבלנים והיזמים משליכים את האחריות על מלחמת חרבות ברזל והרוכשים שסבלנותם פקעה מאיימים לפנות לבית המשפט | האזינו

אתר בניה. אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל / Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתחקיר מיוחד שנערך בתוכנית "המוקד הציבורי" בהגשת צבי טסלר ובעריכת יעל צייטלין התארחו חיים שרכש דירה ברמת שלמה בירושלים, וחנה שרכשה דירה ברמת בית שמש וטוענים לפגיעה בהם. רוכשי הדירות במחירי השוק ובמחיר למשתכן סיפרו לטסלר כי בחסות המלחמה והאתגרים שעוברים על שוק הבניה, פרויקטים רבים במחיר למשתכן מקודמים באופן איטי ובלתי מתקבל על הדעת על ידי הקבלנים שמשליכים את האחריות על סעיף כוח עליון בחוזה, עקב מלחמת חרבות ברזל.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי משרד הבינוי והשיכון פועל בכל עת לבחינת ואכיפת תנאי מכרזים המתנהלים מול החברות השונות. נדגיש כי, עם חתימת חוזה המכר בין היזם לרוכש, היחסים ביניהם מתנהלים כחוזה מכר בשוק החופשי בו מצוינים סעיפים שמתייחסים להפרות הקבלן. נציין כי, באפשרות הדיירים לפנות לייעוץ משפטי מטעמם לאכיפתו של ההסכם, ככל וקיימים בעיניהם הפרות.

תגובת שערי בית שמש: לחברת שערי בית שמש מגיע פרס הצטיינות, שבעת מלחמה וסגר בניגוד למרבית החברות בארץ  ובבית שמש, משלמת לפועלים העולים פי 3 על מנת לסיים את הפרויקט. בתקופה בה פועלים זרים בורחים מהארץ, ואף ספקי משנה אינם מסוגלים לספק כוח אדם בזמן סביר, מצופה מהלקוחה היקרה להבין, שנעשים מאמצים כבירים לספק את הדירה מהר ככל הניתן ולא תמיד ניתן לחזות מועד אכלוס במצב מורכב שכזה. טענות נוספות שהוזכרו אינן נכונות.

מאפי קפיטל נדל"ן נמסר: לצערנו מלחמת חרבות ברזל הובילה לסיטואציה חדשה שהמשק הישראלי ותחום נדל״ן בפרט טרם הכיר.  המחסור החריף בכוח האדם לצד האטה בקבלת הסחורות הוביל לעיכובים בלתי מתוכננים בקצב הביצוע, לצד סגירת אתרי הבניה לתקופת זמן בלתי מבוטלת בתחילת ימי הלחימה.  החברה עובדת לילות כימים בכדי לאפשר את מסירת הדירות מוקדם ככל הניתן לשביעות רצון הדיירים. יתר על כן, אנו נמצאים בקשר רציף עם הדיירים ומעדכנים אותם מעת לעת בנוגע להתפתחויות הבניה והצפי האפשרי לאכלוס. כולנו תקווה שנדע ימים טובים יותר.

האזינו>>>



13 תגובות

מיין תגובות
  1. 12

    אגב אפי קפיטל יצא ממש "טוב" עם הרוכשים שלו והציע להם לבטל חוזה.. שתבינו הדירות עלו ב3 שנים האחרונות יותר מכפול ועכשיו הוא גם מנסה לקחת מהם את הדירה בחצי מחיר ולעשות קופה על אנשים חלשים..

  2. 11

    לדבר על 'פרס הצטיינות' זו חוצפה וציניות, אם היו קצת יותר רגישים היו כותבים משהו על אחריות ושיתוף פעולה, לא על פרסים ועל 'מצופה מהלקוחה להבין'. התגובה של אפי קפיטל הרבה יותר מכילה, ומלמדת על תקשורת הרבה יותר טובה עם הלקוחות.

    לא דובר שם על תשלום השכירות, לא דובר שם כך שהבטיחו שזה יהיה כבר בתחילת הקיץ, לא דובר על כך שחלק גדול מהדירות היו צריכות להיות מוכנות כבר לפני המלחמה (ועל הבעיות שלהם עם קבלני המשנה), ועל כך שגם כשנזכרו לשכור פועלים הם עובדים כבר חודשים במלוא המרץ ולא מסיימים – ראיה נכוחה שלא היה להם סיכוי מלכתחילה לסיים בזמן. ובעיקר היו צריכים שידברו על היחס הלא הוגן על המניפולציות על השקרים (כאילו היו בקיץ מאות עובדים..), ועל חוסר התקשורת והפתיחות.

  3. 10

    פשוט בושה, לפחות שישלמו, יש להם מלא כסף!!!

  4. 9

    לגבי שערי בית שמש (חברת באמונה),
    גם לפני המלחמה הם היו בפיגור עצום בבניה,
    היה להם בקושי 15-20 פועלים על פרוייקט של 13 בנינים, כאשר בניינים מספר 11-12 היו ועדיין בפיגור עצום משאר הבניינים, והם נצלו את המלחמה כדי לנסות לסגור פערים.
    לפני המלחמה לא היה חודשיים עבודה בשטח בגלל סכסוך של חברת שערי בית שמש מול הקבלן, והם בעצמם הודו בכך,
    מעל שנה הם עבדו כדי ליישר את השטח שמסביב לבניינים בעיקר בשדרות האמוראים שם יש את החנויות, ועדיין הם לא סיימו את הכל.
    כך שלעולם הם לא היו עומדים בהתחייבות שלהם לסיים בזמן שהקבוע בחוזה, והראייה לכך שבשוק החופשי הם התחייבו לתאריך כניסת ב6.23 והתחילו לשלם להם דמי שכירות, אבל הפסיקו בגלל המלחמה.
    בנין 13 למשל למעלה משנה לא נעשה בו כלום בעבודות פנים, למעט התקנת דלתות וחלונות, ומעט תיקוני טיח שנעשו רק לאחרונה,
    בנינים 1-3 מוכנים כבר מלפני חודשיים, אבל משום מה לוקח להם זמן רב כדי להוציא טופס 4,
    מבטחים כל פעם תאריך כניסה חדש, אנשים כבר נחנקים עם תשלומי שכירות+ משכנתא, בעוד שהחברה עשתה מלוני שקלים, כאשר מד"ד תשומות הבניה היה בעלייה חדה של עשרות אלפי שקלים כל חודש, ולא הסכימה לרוכשים לשלם לפני הזמן כדי לחסוך את עליית המד"ד, ורק לאחר שנעצרה העלייה הם פתאום כתובים שכדאי לנו לשלם לפני הזמן כדי "לחסוך" את המד"ד.
    המחדלים של שערי בית שמש (חברת באמונה) הם עצומים ורבים, כך שאי אפשר להאשים את המלחמה במחדלים שעשו טרום המלחמה,
    בבית משפט הם יצאו בשן ועין, ולא יעזור להם שום תירוצי סרק, וכולם ידעו שאין להתעסק עם החברה הזו לעולם, אלא אם כן הם יעשו תשובה ועוד השבוע ישלמו לכולם את דמי השכירות שמגיע להם, אחרת הם יצטרכו לבוא לבית המשפט ואז אם יצטערו על כך!!!
    דT: כבר מתארגנת תביעה ייצוגית נגד החברה.

  5. 8

    “וואו מגיע להם פרס הצטיינות!!! חברה כ"כ מתחשבת”. כבר חודשים ארוכים הרוכשים לא יודעים איפה הם יחיו בחודש הבא כי "יש מלחמה!!!" אנשים נחנקים עם תשלומי משכנתא ושכירות והם בקושי עונים לטלפונים עם תשובות מטופשות ועוד נוטעים בהם תקוות שווא וכל פעם מאכזבים, ככה לא אמורה להתנהל חברה נורמלית, ממש בושה!

    1. גם בסופו על הפארק התחילו בתביעה ייצוגית נגד חברת באמונה

  6. 7

    בשערי בית שמש היה צריך לקבל מפתח באוקטובר
    העיכוב לכאורה אינו בגלל המלחמה רק בגלל שהמדד עולה
    והם פוטרים את עצמם משכירות בתואנת מלחמה
    ככה עושים היום כסף

    1. גאונות!!! אני שובר ת'ראש חודשים למה הם כל כך מורחים את הזמן, מה יש להם מזה? זה הרי רק גורם למלחמות ולשם רע. עכשיו אני קורא פה שהם לא אפשרו להקדים את התשלום כדי ליהנות מפירות המדד. ואם כן ההסבר שלך ממש הגיוני, רצו לתת את הדירות ברגע האחרון ודחו שוב ושוב, כי המדד חגג כלפי מעלה! ואז כשהגיעה המלחמה הם באו לא מוכנים, ועכשיו הם מנסים לחסוך גם השכירות….

      והם עוד בוכים על העלות של הפועלים בזמן המלחמה, לא מדבר על זה שזה בעיה שלהם, הדירות היו צריכות להיות מוכנות כבר בקיץ! אבל תעשו חשבון כמה הרוויחו מהמדד שעלה ועלה? סוחר ממולח הקבלן…

  7. 6

    שמעתי על כאלה שבגלל ההבטחות השקריות של חברת באמונה (שערי בית שמש) נשארו בלי דירה לפסח, הם רוצים לגור אצל ההורים אבל הם ביקשו מהחברה להכניס את החפצים למחסן, החברה הסכימה אם יחתמו על מסמך כלשהו בעניין זה, אבל בנוסף….. שיחתמו על ויתור על כל תביעה עתידית, כולל התביעה של דמי השכירות כמובן – כאילו שהכל בגלל המלחמה (וזה לא, כי היו אמורים לסיים כבר לפני המלחמה!!). זה ניצול ורשעות, וכך הם מתנהגים לאורך כל הדרך.

  8. 5

    אפי קפיטל עסוקה כעת בהנפקת מניות, זה הרבה יותר חשוב מלתת שירות לאזרח הקטן שנאנק עם תשלומי משכנתא ושכירות במקביל ועוד עם ריביות מטורפות ומתייחסים ללקוחות כאילו מדובר בעציצים ותו לא.

  9. 3

    חברת שערי בית שמש( באמונה) היו בפיגורים הרבה הרבה לפני המלחמה והם סתם רוכבים עליה. וגם עכשיו מתנהלים בעצלתיים ולא מתקשרים נורמלי עם הדיירים. מורחים אותם כל הזמן ולא נותנים תשובות כשנשאלים. החברה פשוט מזלזלת בלקוחות ולא סופרים אותם.